Du skapar och skickar fakturor själv i telefonen eller på webben. När fakturan är betald noterar du det enkelt i fakturalistan. Om du har bankkopplingen så bokförs alla inbetalningar automatiskt.
Läs mer om fakturafinansiering och företagslån här >>>
Logga in här: app.e-nywhere.se
Logga in på webben
- Logga in via webben på app.e-nywhere.se.
- Välj Fakturering.
- Under rubriken Kundfakturor ser du alla kundfakturor som är skapade i företaget.
Skapa en faktura
- För att skapa en faktura klickar du på Ny faktura eller du på den orange pricken om du använder appen.
- Välj vilken kund du vill fakturera och efter det väljer du vilka artiklar du vill lägga till i fakturan. Vill du inte jobba med artiklar går det även bra att skriva in egen text i beskrivningsraden.
- Under artiklarna kan du lägga till Fakturadatum, betalningsvillkor och förfallodatum.
- Om du vill förhandsgranska fakturan i appen klickar du på den orange symbolen med ett öga.
- Spara utkastet, Ladda ner fakturan eller Skicka fakturan som e-post.
Kopiera en tidigare faktura
- Klicka på de tre prickarna till höger om den kundfaktura som du vill kopiera.
- Välj Kopiera faktura.
- Korrigera vid behov de uppgifter som behöver ändras.
- Spara utkastet, Ladda ner fakturan eller Skicka fakturan som e-post.
Skapa en kreditfaktura
- Om du har gjort fel eller av någon annan anledning vill kreditera en faktura kan du göra det utifrån den befintliga fakturan.
- Klicka på de tre prickarna till höger om den kundfaktura som du vill kopiera.
- Välj Kreditera faktura.
- Korrigera vid behov de uppgifter som behöver ändras.
- Spara utkastet, Ladda ner fakturan eller Skicka fakturan som e-post.
Spara utkast eller skicka fakturan
- Välj Spara som utkast om du vill fortsätta arbetet senare. Ingenting har blivit bokfört ännu.
- Välj Ladda ner för att bokföra fakturan och få en PDF-fil som du kan skriva ut alternativt skicka från ditt eget e-postprogram (endast i webbversionen).
- Välj Skicka som e-post för att bokföra fakturan och skicka till den e-postadress som har angetts i kundregistret.
Registrera en inbetalning
- Logga in via webben på app.e-nywhere.se.
- Välj Fakturering.
- Under rubriken Kundfakturor ser du alla kundfakturor som är skapade i företaget.
- Klicka på de tre prickarna till höger om respektive kundfaktura.
- Välj Registrera betalning.
- Kontrollera att beloppet stämmer, ange vilket datum betalningen togs emot samt betalningssätt.
- Klicka på Registrera inbetalning så bokförs den direkt och kundreskontran uppdateras.
- Du kan inte ändra en bokförd inbetalning. Om något blev fel kontaktar du Slipp så hjälper vi dig.
Kunder
- Här kan du se alla upplagda kunder.
- Vill du lägga upp en ny kund klickar du på Ny kund uppe i högra hörnet.
- Vill du ändra information på en kund klickar du in på kunden och gör ändringen.
- Kommer du från ett annat program? Din redovisningskonsult kan hjälpa dig att importera kundregister från flera filformat.
Artiklar
- Här kan du se alla artiklar som är upplagda i företaget.
- Vill du lägga upp en ny artikel klickar du på knappen Ny artikel uppe i högra hörnet.
- Vill du ändra något på en artikel klickar du in på den artikeln och klickar sedan på Spara.
- Kommer du från ett annat program? Din redovisningskonsult kan hjälpa dig att importera artikelregister från flera filformat.
Fakturainställningar
- I faktureringsvyn kan du ändra företagsuppgifter som bl.a. namn, adress, telefon, bankgiro och logotyp.
- Förvalda betalningsvillkor (du kan ändra själv på varje faktura)
- Nästa fakturanummer - anger även hur din fakturanummerserie ska se ut
- Nästa kundnummer - anger även hur din kundnummerserie ska se ut
Logga in här: app.e-nywhere.se
Filmen är gjord av vår systemleverantör Björn Lundén AB. Gränssnittet i e-nywhere app är identiskt.
* Hur ofta kundreskontran uppdateras med inbetalningar beror på din överenskommelse med e-nywhere bokföringsbyrå. Prata med din redovisningskonsult om du är osäker.